غرفه سازی در آرته چاپ
با سلام به همه بازدیدکنندگان عزیز
در این تاپیک می خواهیم به افرادی که قصد ارائه کالا ها یا خدمات خودشان در نمایشگاهی دارند اطلاعات و توضیحات مفیدی درمورد غرفه سازی منتشر کنیم . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار بگیرد و برایتان مفید و کاربردی باشد . با ما همراه باشید.

انواع غرفه ها
در ابتدا لازم می دانیم که انواع غرفه ها را معرفی کنیم. غرفه ها با دقت به موقعیت قرار گرفتن در نمایشگاه تعاریفی گوناگون و تقسیم بندی های جداگانه ای دارند مثل غرفه در فضای سر پوشیده و غرفه در فضای باز. ولی از نظـر زوایای نمایشی، غرفه ها به ترتیب پایین تعریف می شوند:

غرفه معمولی یا ردیفی
این نوع غرفه از سه طرف با غرفه های مجاورش همجوار و دیواری مشترک دارد و از یک سـو به راهروی نمایشگاه مشرف و قابل رویت بازدید کنندگان است که به این نوع غرفه، غرفه ی یک بر هـم گفته می شـود . پهنا و عمق این گونه غرفه ها گوناگـون بوده و غرفه ای با عرض بیشتر، چنان چه عمق و طول مناسبی داشته باشد از مقبولیت بالاتری نسبت به دیگر غرفه ها برخوردار است. به این غرفه ها به علـت قرار گرفتن در کنار همدیـگر و در یک ردیف، غرفه های ردیفی هـم گفته می شـود .


غرفه نبشی
این گونه غرفه ها از دو طرف با غرفه های دیگر همجوار و حاوی دیواری مشترک و از دو طرف دیگر به سمت راهرو هستنـد و با دقت قابل رویت بودن از دو سمت از ارزش بالاتری برخوردارند و طراحی و چیدمان آنان مساله تر وگران تر می باشد. به این گونه غرفه ها، غرفه های دو بر یا دو نبش هـم گفته می شـود .


غرفه شبه جزیره ای
این گونه غرفه ها سه وجه قابل رویت برای بازدیدکنندگان دارند. و از یک سـو مسدود هستنـد و به این علـت از مرغوبیت بالایی نسبت به غرفه های یک بر و دو بر برخودارند و بازدید کنندگان زیادتری را جذب می نمایند. به این غرفه ها با دقت به اینکه از سه سمت به راهرو نگاه کـرد دارند غرفه سه بر هـم گفته می گـردد می شـود .


غرفه جزیره ای
این گونه غرفه ها از 4 طرف به راهرو راه دارد و از همـه زوایا قابل نگاه کـرد و دسترسی می باشند. غرفه جزیره ای ارزش خیلی بالایی در پـس نمایشی و تبلیغاتی دارد و حاوی مرغوبیت خیلی مناسبی است. غرفه جزیره ای اغلب برای نمایش ماشین آلات و صنایع سنگین مورد استفاده قرار می گیرد و برای نمایش کالاهای دیگر احتیـاج به طراحی های خاص دارد تا اثر قسمتـی مناسبی را داشته باشد.


طراحی غرفه های نمایشگاهی




داشتن ابتکار و هنر برای طراحی در فضا و وقـت محدود، می تواند اولیـن ایده برای طراحی غرفه نمایشگاهی باشد. تا به حالا از خود پرسیده اید که چرا طراحی غرفه و غرفه سازی در فرایند اجرا ی نمایشگاه ها از ارزش خیلی بالایی برخوردار است؟ علـت ش این است که چنان چه غرفه ای به درستی طراحی و تهیـه شـده باشد در ازدحام و شلوغی زمان نمایشگاه می تواند پیغام غرفه دار و یا کمپانـی مورد نظـر را با اثرگـذار ی خیلی پر قدرت به مخاطب مورد نظـر رسانده و با دقت به وقـت محدود بازدید کنندگان از غرفه (5 الی 20 دقیقه بطور معمول) بتواند اثرگـذار ی ماندگار در موقعیتی رقابتی میـان کمپانـی های با خدمات یا کالای همانـند بوجود بیاورد.


استفاده از عناصر و تجهیزاتی مثل نور، رنگ، فرم، و… که بیانگر عقاید مشابه با کار های بشر بوده و نگرش، احوال و شخصیت انسان ها را تحت اثر قرار می دهند می بایست هدف مهـم طراح و طراحی غرفه و چیدمان محصولات آن باشد تا به درمـان کارکرد روانی و فیزیکـی ، دست یابی به اصول زیبا شناسانه ی فضای داخلی غرفه محقق گردد. برای کمپانـی ها طراحی غرفه، حساس ترین وهله حضور در نمایشگاه ها به حساب می آید. میزان موفقیت در این وهله برای آنان به نسبت موفقیت دیگر وهله ها کار خیلی با ارزش تر و اثر گذار تر است. در سرانجام گذر از این وهله دقت زیادی را برای کمپانـی های حاضر در نمایشگاه ها طلب می کند .


اصولا موفقیت در چنین جایی به عوامل انسان ی، اندیشه ، ابتکار و نوآوری در رابطـه با شناخت مکان و واقعیات وجودی شرکت، شرایط وقـت و محل اجرا ی نمایشگاه ها بستگی دارد. پس واگذاری چنین طراحی به هر فردی کار درست و جایزی نمی بـاشد و باید دقت ضـروری را در گزینش طراح مورد دقت قرار داد.


آرته چاپ با دارا بودن کادری مجرب و ماهر آماده غرفه سازی برای شرکتها و ارگانهای گوناگون می باشد.



برای مشاهده اطلاعات بیشتر درمورد غرفه سازی به سایت آرته چاپ artechap.com مراجعه کنید.