سلام دوستان .
خسته نباشید .
چندتا سوال راجع به آیفون SE و شرایط گارانتی اپل داشتم .

1 . من یه آیفون SE کادو گرفتم که بعد از چند روز استفاده دیدم تاچ دچار مشکل شده و به لمس دست جواب درست نمیده . یه جا میزنه و یه جا نمیزنه . بعد ازز ند دقیقه کار کردن کلا خودش شروع میکنه به رفتن تو برنامه ها و تایپ کردن و ... که مجبورم گوشی رو ریست کنم و بعد از زیست شدن دوباره همین مشکل پیش میاد . به نظر شما مشکل از کدوم قسمت گوشی میتونه باشه ؟ گوشی کلا 5 روزه استفاده شده بدون هیچ ضربه و مشکلی !

2 . من اپل آیدیمو ست کردم رو این گوشی و وقتی میرم تو قسمت چک کردن سریال نامبر و گارانتی گوشی تو سایت اپل ، بعد از وارد کردن سریال مینویسه :

Please validate your product’s purchase date.
Apple is unable to provide information about your service coverage. Please sign in with your Apple ID and provide your product’s date of purchase so that we can display your coverage information.

تاریخ اکتیو شدن گوشی رو نمیاره ! مشکل از کجا میتونه باشه ؟ هر چی تو سایتشون چک کردم بازم نتونستم پیدا کنم راه حلشو . چون میخوام بدونم گوشی وضعیت وارانتیش به چه صورته دارم میرم آلمان عوضش کنم .

3 . تاریخ شروع وارانتی از روزیه که گوشی رو فعال کردیم ؟ یا روزی که خریدیم ؟ بعد من اینو بخوام ببرم آلمان یا اتریش بدم اپل استور چطوری میتونن بفهمن کی فعال شده این گوشی ؟ چقدر مونده از گارانتیش ؟ بعد اینکه گوشی رو برام چی کارش میکنن ؟ قطعه ایش رو عوض میکنن و تحویلم میدن یا نه یه گوشی دیگه میدن بهم ؟ هزینه اش به چه صورته ؟ اصلا هزینه ایی باید بدم یا نه ؟ یکی از اساتید میگفت گوشیتو میگیرن یه ریفرش شده بدون جعبه بهت میدن که یه برگه داره به معنای اینکه گوشی تعویض شده و تو فروشش مشکلی نیست . حقیقت داره ؟ اصلا تعویض یشه یه نو بهم میدن یا یه ریفرش شده ؟

ممنون میشم اگر کمکم کنید ..