تاریخ امروز :
iOS
macOS
Xcode
iTunes
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: بازار بزرگ بعدی ios شاید در صنعت خودرو باشد

  1. #1
    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    محل سکونت
    Germany
    نوشته ها
    11,541
    ورژن iOS
    10.3
    ورژن Mac
    10.12.4
    سپاس
    14,686
    از این کاربر 83,024 بار در 14,014 ارسال سپاس شده است.

    پیش فرض بازار بزرگ بعدی ios شاید در صنعت خودرو باشد

    در دو سال گذشته٬ کارشناسان و تحلیل گران قدم بعدی بزرگ اپل را ورود به سیستم صوتی اتاق های پذیرایی با Apple tv و نمایشگر احتمالی اپل می دانستند اما شواهد حاکی از آن است که قدم بعدی بزرگ اپل در ios ورود به صنعت خودرو است.
    Eddy Cue مدیر بخش نرم افزار ها و سرویس های اینترنتی اپل که به تازگی و به جای اسکات فورستال مدیریت بخش سیری و نقشه های اپل را پذیرفته است در چند روز گذشته*٬ از سمت شرکت اتومبیل سازی فراری به عنوان مدیری در هیت مدیره این شرکت معرفی شد. البته فراری دلیل این انتخاب را تجربه بالای ادی در تجارت مبتنی بر اینترنت اعلام کرده است اما در واقع حالا ادی لینک اتصال مستقیمی بین اپل و شرکت بزرگ فراری است. البته نزدیک شدن هرچه بیشتر دو کمپانی اپل یا فراری٬ تنها دلیلی این نیست که فکر می کنیم قدم بزرگ بعدی اپل در صنعت خودرو است.
    در طول دهه گذشته٬ اپل با پروژه " Made for iPod " در صنعت خودرو جایگاه ویژه ای در بین شرکت های بزرگ اتومبیل سازی مانند BWM و مرسدس بنز پیدا کرده بود٬ اما این پروژه اپل برای گسترش نیازمند امکانات جدیدی بود که در دو سال گذشته اپل با پروژه سیری و نقشه های اپل توانست مواد لازم خود را برای گسترش قلمرو خود در صنعت اتومبیل سازی آماده کند.
    سیری به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های اپل در سالیان گذشته٬ می توانست به یک فرصت ۱۰۰ میلیاردی در ورود اپل به سیستم صوتی اتاق های پذیرایی باشد٬ سیستمی که علاوه بر سیستم هوشمند صوتی سیری٬ قابلیت تماس تصویری Facetime را نیز ساپورت کند٬ اما چنین پروژه ای با نگاه به Smart TV های کنونی نمی توانست به اندازه که پیش بینی شده است برای اپل درآمد داشه باشد٬ زیرا Smart tv های کنونی هم قابلیتی مانند سیری را ارائه می کنند و هم قابلیت تماس تصویری٬ اما همه آنها در عمل پروژه های پول سازی نبودند.
    تاکنون٬ اپل هیچ اشاره ای به کار بر روی یک تلویزیون اپلی با داشتن قابلیت سیری یا Facetime نکرده است اما در مقابل اپل از تابستان در کنفرانس WWDC با معرفی قابلیت Eyes Free سیری خود را به صنعت خودرو سازی متصل کرد . Eyes Free قابلیتی است که به کاربران اجازه می دهد حتی بدون روشن کردن صفحه آیفون٬ بتوانند با فرمان های صوتی آیفون خود را کنترل کنند. Eyes Free بیش از یک پروژه ساده ios خواهد بود و با شکل گرفتن این موضوع٬ آمار تصادف ها و مشکلات جاده ای که در حین صحبت رانندگان با تلفن های همراه به وجود می آید تا درصد زیادی کم می شود.
    این موضوع تا آن اندازه مهم است که اداره ایمنی بزرگراه های ایالات متحده آمریکا تصمیم به صرف بودجه ۲.۴ میلیون دلاری٬ برای تمرکز روی پروژه هایی که باعث کاهش تصادفات حین کارکرد با تلفن همراه می شود کرده است٬


    با کاهش شایعات پیرامون ورود اپل در بازار ساخت یک تلویزیون هوشمند در چند سال اخیر٬ شایعات پیرامون ورود هر چه بیشتر اپل نسبت به گذشته در صنعت خودرو قوت گرفته است. دلیل آن نیز تفاوت در پتانسیل درآمد زایی این دو صنعت است اما با این حال اپل همزمان بر روی ورود ios به هر دو صنعت کار می کند. در اکتبر سال ۲۰۰۶ ٬ شایعاتی از کار استیو جابز بر روی Apple tv منتشر شد و نسخه اول این محصول نیز تنها چند ماه بعد از عرضه اولین آیفون منتشر شد. در حالی که آیفون بسرعت به بزرگترین محصول جهانی اپل و البته پردرآمد ترین آن تبدیل شد٬ Apple tv در حد یک محصول برای سرگرمی و حداقل در میزان فروش تقریبا بازاری مشابه مک را برای اپل داشت. البته قیمت ۹۹ دلاری Apple tv در مقابل سود بوجود آمده از مک٬ رقم چندانی به حساب نمی آمد و در نهایت ورود به این صنعت در شرایطی که اپل را به بزرگترین فروشنده محصولاتی مشابه Apple tv تبدیل کرد اما سود بالایی برای اپل نداشت.
    در واقع ورود به صنعت تلویزیون هوشمند٬ برای اپل به معنی ورود به بازاری خواهد بود که دیگر رقیب ها در آن شکست خورده اند٬ البته اپل در گذشته نیز چنین تجربه را داشته است٬ ورود به صنعت تبلت برای اپل به معنی ورود به جایی بود که برای سالها تبلت های ویندوزی مایکروسافت در آن شکست خورده بودتد٬ اما اپل با ورود و عرضه آیپد توانست خود را به عنوان بزرگترین سازنده تبلت به جهان معرفی کند و حال آیپد بین ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمد کل اپل را شامل می شود٬ اما صنعت ساخت تلویزیون هوشمند٬ به نظر در نهایت نمی تواند یک صنعت پول ساز و انقلابی برای اپل باشد. بنابراین به نظر اپل حداقل در آینده نزدیک به روند حرکتی خود پیرامون ارائه Apple tv و لوازم جانبی و قابلیت های نرم افزاری استریم مانند قابلیت Airplay بر روی HD TV ها ادامه می دهد٬ حتی با درآمد ناچیزی که اپل از آنها بدست خواهد آورد


    سیستم های پیشرفته درون صنعت خودروسازی مانند سیستم های صوتی و تصویری٬ نقشه ها٬ سیستم ناوبری بر پایه جستجوی صوتی امکانات تازه ای نیستند اما سیستم های اینچنینی که توسط شرکت های مختلف تلفن همراه ارائه می شد غالبا با قیمت بالایی در دسترس بود و علاوه بر اینکه همیشه به خوبی کار نمی کنند٬ دارای رابط کاربری مناسبی نیز نیستند.
    اپل در ابتدا سیستمی برای اتومبیل ها ارائه کرد که آیپاد با اتصال به دستگاه های دیگری مانند PDA ها یا Palm Pilot وظیفه مدیریت سیستم صوتی اتومبیل را به عهده می گرفت. این ورود ابتدایی آیپاد به اتومبیل ها باعث شد که در مدت کوتاهی لوازم جانبی زیادی به منظور کنترل آیپاد ها از دور برای اتومبیل ها ساخته شود. نسل های اول آیپاد با ورود خود به صنعت خودرو سازی امکانات ویژه ای را به سیستم های صوتی ساده اتومبیل ها میداد که تا آنروز در کمتر اتومبیلی قابل احساس بود. . شرکت های مختلف خیلی زود لوازم جانبی زیادی برای این آیپاد ها منتشر کردند که همه آنها تحت لیسانسی به نام " Made for iPod" در کنار یکدیگر جمع شدند. در عرض تنها چند سال سود بالای ناشی از فروش زیاد کنترلر های مختلف و وسایل ارتباطی با آیپاد درون اتومبیل ها باعث شد که لوازم جانبی موجود برای آیپاد ها از کنترلر های ساده و ارزان قیمت به سمت لوازم پیچیده تر و گران تر با USB حرکت کند و در کنار آن٬ پیشرفت چشمگیر طراحی در اتومبیل ها باعث شد که نیاز به لوازم گران تر ٬ پیچیده تر و کاراتری برای ارتباط با آیپاد با usb احساس شود.
    در سال ۲۰۰۴ ٬ اپل شروع به همکاری مستقیم با شرکت های بزرگ خودرو سازی کرد٬ نخستین همکاری با شرکت آلمانی BMW بود٬ این همکاری برای ادغام آیپاد در سیستم صوتی اتومبیل های BMW و اتومبیل های مینی بوسیله ارتباط USB بود. در سال ۲۰۰۵ قلمرو اپل گسترده تر شد و این شرکت وارد همکاری مستقیم با شرکت های مرسدس بنز٬ ولوو٬ نیسان٬ آلفا رمئو و فراری شد.
    این افزونه های آیپاد از ارسال صوت بر روی موج رادیو FM در اتومبیل ها آغاز به کار کرد و در مدت کوتاهی با پیشرفت هایی مواجه شد٬ بوسیله کنترل های مستقیم از روی فرمان و نمایش محتویات آیپاد در صفحه نمایش اتومبیل ها ادامه به کار داد.


    در همان سالها بود که فیل شیلر در کنفرانس اپل اعلام کرد که تقریبا تمامی کمپانی های بزرگ اتومبیل سازی بر روی ادغام آیپاد در اتومبیل هایشان کار می کنند. در حقیقت با گسترش بیش از پیش آیپاد به عنوان مناسب ترین پخش کننده موسیقی٬ تمامی کاربران آیپاد می خواستند که مجموعه آهنگ هایشان را همیشه همراه داشته باشند٬ حتی در اتومبیل هایشان٬ بنابراین همه آنها از توانایی استفاده از تمامی اطلاعات آیپاد هایشان در اتومبیل ها هیجان زده شدند.
    در سال ۲۰۰۷ ٬ با عرضه آیفون و آیپاد تاچ٬ شرکای اتومبیل ساز اپل شروع به گسترش ادغام سازی٬ با محصولات جدید اپل کردند٬ بطور مثال با امکان اتصال با بلوتوث٬ اتومبیل ها امکان کنترل دیوایس ها برای سیستم صوتی بدون استفاده از کنترلر های USB را فراهم کردند. در سال ۲۰۱۲ نیز اپل امکان اتصال با بلوتوث نسل جدید ایپاد نانو را برای اتومبیل ها با افزونه اتصال آیپاد فراهم کرد.
    در سال ۲۰۱۰ ٬ اپل قابلیت iPod out را به ios 4 افزود٬ این قابلیت به دیوایس های ios اجازه میداد پس از اتصال به اتومبیل ها٬ اینترفیسی به مانند اینترفیس آیپاد کلاسیک را به صفحه نمایش اتومبیل ها ارسال کنند. به مانند روز های اول٬ شرکت اتومبیل سازی BMW ٬ اولین شرکت همکار در این زمینه بود. اپل و شرکت های خودرو سازی امیدوار بودند که رابط کاربری آیپاد کلاسیک که عملا امتحان خود را پس داده بود٬ بتواند جایگزین برخی از رابط کاربری های غیر استاندارد برخی شرکت ها در اتومبیل ها شود.


    با موفقیت و گسترش بیش از پیش آیفون و آیپاد تاچ و جایگزین موفقیت آمیز آنها با آیپاد های معمولی٬ ارائه رابط کاربری آیپاد کلاسیک به مرور زمان جای خود را به رابط های کاربری بهتر از آیفون و آیپاد تاج داد. در همان زمان ها بود که شرکت BMW تصمیم گرفت ادغام اتومبیل هایش با سیستم عامل ios را گسترش دهد٬ بنابراین اپلیکیشن های برای آیفون و* آیپاد ارائه کرد. برنامه هایی که مثل برنامه های معمول ios ٬ قابلیت های مانند اتصال به فیس بوک و توییتر را داشتند و در کنار آن٬ هنگام اتصال آیفون یا آیپاد به اتومبیل های BMW ٬ کنترل برخی از بخش های این اتومبیل ها را به عهده می گرفتند.
    در حالی که BMW مشفول ساختن یک IDrive با ادغام بیشتر در بخش های سرگرمی و ناوبری اتومبیل های این شرکت با ios بود٬ اپل در سال ۲۰۱۰ آیپد را معرفی کرد٬ محصولی که با صفحه بزرگتر توانایی اجرای هرچه بهتر نرم افزار ها را داشت. بعد از معرفی آیپد٬ اپل شروع به کار بر روی نقشه های اختصاصی خود با همکاری با شرکت هایی بزرگی مانند tomtom کرد و در کنار آن٬ یک دستیار صوتی هوشمند را نیز که توانایی راهبردی در نقشه ها را داشت نیر معرفی کرد٬ این دستیار صوتی چیز جز سیری که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد نیست. سیری در ابتدا یه دلیل وجود نقشه های گوگل در ios ٬ دسترسی ویژه ای به نقشه ها نداشت٬ اما در سال ۲۰۱۲ اپل به جای آنکه تنها بر روی بخش صوتی اتومبیل ها تمرکز کند٬ با ارائه ios 6 و دادن دسترسی کامل به سیری در استفاده و راهبردی در نقشه ها٬ تصمیم به ورود به کل بخش ناوبری اتومبیل ها گرفت.
    اپل با اینکار سعی در ورود به قلمرو نوکیا را داشت که در حال از دست رفتن بود. شرکت نوکیا با خرید شرکت نقشه برداری Navteq در سال ۲۰۰۷ سعی در ورود به صنعت خودروسازی کرد و سرویس Navteq را برای جایگزینی با سرویس های ناوبری خودرو ها معرفی کرد اما با ورود نوکیا به یک دوره بحرانی در فروش تلفن هایش٬ گسترش نوکیا در بین خودرو سازارن هر روز با افت بیشتری مواجه می شد و حال اپل سعی در ورود به این بازار را دارد.
    در سال ۲۰۱۱ ٬ نوکیا شروع به یک همکاری گسترده با مایکروسافت برای تولید گوشی های مبتنی بر ویندوز فون را کرد٬ اما شکست ویندوز فون در دو سال گذشته برای بار دگر میلیارد ها دلار برای نوکیا ضرر بهمراه داشت و این شرکت با همکاری مایکروسافت نیز نتوانست در دو سال گذشته٬ بار دگر نام خود را در بین بزرگان تلفن های هوشمند قرار دهد و در نتیجه هر روز شرکت های خودروسازی کمتری برای استفاده از سرویس های نوکیا و ادغام با گوشی های نوکیا اعلام استقبال می کردند. خروج نوکیا از صنعت خودرو سازی در بخش ناوبری باعث شد که اپل بازار را آماده برای ورود خود ببیند.

    Eyes Free Siri

    در تابستان ۲۰۱۲ ٬ در جریان کنفرانس جهانی برنامه نویسان٬ اسکات فورستال مدیر وقت ios ٬ از ابتکار جدیدی خبر داد به نام Eyes free . این ابتکار جدید اپل به کمپانی های بزرگ خودروسازی اجازه آنرا میداد که بیشتر از گذشته اتومبیل های خود را با سیستم عامل ios ادغام کنند. در آن زمان اپل٬ لیستی از برخی از کمپانی بزرگ اتومبیل سازی منتشر کرد که شرکای نخستین اپل در پروژه Eyes free بودند. این کمپانی ها عبارتند از شریک قدیمی اپل٬ شرکت آلمانی BMW, جنرال موتورز٬ مرسدس بنز٬ لند رور٬ جگوار٬ آئودی٬ تویوتا٬ کرایسلر و هوندا


    Eyes Free به عنوان قابلیتی معرفی شد که توسط دکمه ای در فرمان اتومبیل ها عمل خواهد کرد و رانندگان می توانند اکثر بخش های آیفونشان٬ مانند ارسال تماس یا پیام متنی٬ خواندن پیام های متنی شامل اس ام اس یا ایمیل٬ ایجاد یک قرار ملاقات یا بررسی قرار ملاقات های ثبت شده٬ استفاده از سیستم ناوبری آیفون٬ چک کردن ترافیک یا هوا و بسیاری عملیات دیگر را حتی بدون نگاه کردن به صفحه آیفون انجام دهند و اگر به بخش آغازین این مقاله برگردیم که علت بسیاری از تصادف های جاده ای استفاده از تلفن همراه است٬ بنابراین باید گفت با ورود Eyes free به اتومبیل ها و گسترش بازار آیفون٬ این ابتکار جدید اپل می تواند تا اندازه زیادی از خطرات جاده ای جلوگیری کند.



    Eyes Free می تواند در شرکت های همکار نزدیک اپل مانند BMW بسیار جذاب تر از چیزی که فکر می کنیم باشد٬ BMW در سیستم iDrive خود که با دیوایس های ios ادغام شده است اجازه این را می دهد که با استفاده از Eyes free آیفون خود را کنترل کرده و اگر به چیزی مانند نقشه ها برای سیستم ناوبری احتیاج بود٬ به جای صفحه نمایش آیفون٬ انرا در صفحه نمایش بزرگتر خود اتومبیل به نمایش درآورد.
    یکی از اصلی ترین مسائل مربوط به سیری استفاده از نویزگیر ها برای درک بهتر صدای کاربر توسط دیوایس است. در دیوایس های ios ٬ وجود چندین میکروفون به سیری کمک می کند که صدای کاربران را بهتر متوجه شود٬ اما در اتومبیل ها با در نظر گرفتن فاصله کاربر تا دیوایس شنونده و البته صدا های درون اتومبیل کمی شرایط برای استفاده از سیری نامناسب است اما اپل در Eyesfree ادعا کرده است که این مسئله را حل کرده است اما چگونگی آن٬ معلوم نیست !
    در صفحه سیری در سایت اپل٬ نوشته است که اپل مشغول کار با شرکت های خودرو سازی جهت ادغام سازی سیری به عنوان سیستم صوتی کنترل کننده برای حداقل سازی حواس پرتی در هنگام رانندگی است. صفحه دیوایس ios شما حتی روشن نخواهد شد٬ با قابلیت Eyesfree از سیری بخواهید برای با دیگران تماس برقرار کند٬ موزیک انتخاب و پخش نماید٬ پیام های رسیده را برای شما بخواند و پیام جدیدی ارسال کند٬ از نقشه ها استفاده کند و راهنمای مسیر یابی شما باشد٬ بخش Notification center دیوایس شما را بخواند٬ اطلاعات تقویم شما را جستجو کند٬ چیزی را برای یادآوری در حافظه خود جای دهد و ...
    اگر اپل بتواند شرکت های بزرگ خودروسازی را قانع به استفاده از سیری کند٬ براحتی سیستم های راهبری گران قیمت اتومبیل ها را به راحتی با دیوایس های ios جایگزین می کند. اما اگر شریک اصلی اپل *شرکت آلمانی BMW و دیگر تولید کنندگان بزرگ خودروساز برای استفاده از Eyesfree قانع نشوند کمی مایل کردن آنها برای استفاده از آن سخت خواهد بود٬ زیرا ریسک عوض کردن تمامی سیستم صوتی و ناوبری اتومبیل های آنان زیاد خواهد بود٬ اما در هر حال با گسترش روزافزون کاربران ios ٬ شرکت های خودروسازی ممکن است با این طرح اپل موافقت کنند و بخش بزرگی از سیستم های کنترلی اتومبیل خود را به اپل بسپارند.
    قابلیت Eyes Free در معنای کاری بسیار ساده است٬ Eyes Free به مانند قرار دادن دکمه Home معروف دیوایس های ios ٬ بر روی فرمان اتومبیل است٬ بنابراین کاربران به همان راحتی و جذابیتی که با سیری در دیوایس های ios کار می کنند٬ میتوانند با Eyes Free در اتومبیل ها نیز کار کنند. البته برای حالت هایی مانند برقراری یک تماس٬ شاید همچنان به میکروفون های مخصوص اینکار که برای اتومبیل ها در حال فروش هست نیز نیاز شود اما در هر حال با ورود Eyes free به اتومبیل ها٬ کاربران ios به طور مشخص بیشتر از آن استفاده می کنند تا سیستم های خود اتومبیل .
    با گسترش استفاده از سیری در اتومبیل ها بویژه در بخش ناوبری٬ احتمالا بازار کوچکی که نوکیا در ناوبری اتومبیل ها دارد با سقوط مواجه خواهد شد٬ دقیقا مانند سقوطی که برای شرکت های سازنده سیستم های صوتی اتومبیل بعد از ادغام آیپاد در اتومبیل ها اتفاق افتاد.
    البته اپل برای گسترش قلمروی خود٬ احتمالا در آینده نزدیک برای استفاده بهتر و کامل تر دیوایس های ios در اتومبیل امکانات بیشتری را در ios قرار خواهد٬ بطور مثال قابلیت ساده رادیو FM ٬ این قابلیت هم اکنون براحتی توسط سرویس 3G در دیوایس های ios در دسترس است٬ اما داشتن چیپ FM ٬ کمی برای استفاده در اتومبیل مناسب تر به نظر می رسد.
    بعد از عرضه ios 6 بسیاری اپل را مورد انتقاد قرار دادند که داشتن نقشه های اختصاصی در ios لزومی نداشت و اپل هیچگاه نمی بایست نقشه های گوگل را با نقشه های خود جایگزین کند. در مورد سیری هم چنین اتفاقی به وقوع پیوست و بسیاری از منتقدین عرضه سیری را غیر الزامی و تنها برای سرگرمی می دانستند٬ اما اگر اپل بتواند جایگاه خود را صنعت خودرو سازی٬ با استفاده از نقشه های خود و کنترل صوتی سیری در ناوبری اتومبیل ها و قابلیت Eyes free گسترش دهد٬ می تواند به خوبی توضیح دهد که چرا بودن نقشه های اختصاصی و سیری در ios کاملا لازم و حیاتی بود.
    قابلیت Eyes Free اپل٬ پیش بینی می شود کار خود را از سال آینده در خودرو ها آغاز کند٬ اگر اپل بتواند قابلیت های جدید خود مانند Eyes Free بهمراه استفاده از نقشه ها به عنوان سیستم ناوبری بهمراه کنترل صوتی و راهنمای صوتی سیری را جایگزین٬ قابلیت قدیمی ادغام سازی شده آیپاد ها در اتومبیل ها کند بازار بسیار بزرگی ها برای خود ایجاد می کند و به صد ها میلیون کاربر ios نیز اجازه می دهد که دامنه کاری خود را با ios حتی در اتومبیل هایشان نیز گسترش دهند و در کنار آنها٬ قابلیت های ios 6 مانند نقشه های اختصاصی و ادغام سازی آن با سیری٬ بیشتر از همیشه معنای واقعی خود را نشان می دهد.
    i-phone.ir
    The Best or Nothing



    Twitter : Rouzbeh7000

  2. 21 کاربر زیر از roozbeh7000 عزیز به خاطر این پست مفید سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات سایت
لینک دوستان
درباره سایت
انجمن تخصصی آيفون در سال ۲۰۰۷ با عرضه‌ی اولين نسل گجت‌های iOS اپل فعاليت خود را آغاز نمود. مفتخر هستيم که تا اين لحظه پيشتاز خدمت رسانی به کاربران ايرانی محصولات اپل باشيم.

اکنون ساعت 07:20 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.