تاریخ امروز :
iOS
macOS
Xcode
iTunes
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: دوره آموزش swift - درس ۱۳ : برنامه نویسی شی گرا و کلاس ها - بخش اول

  1. #1
    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    محل سکونت
    Germany
    نوشته ها
    11,541
    ورژن iOS
    10.3
    ورژن Mac
    10.12.4
    سپاس
    14,686
    از این کاربر 83,024 بار در 14,014 ارسال سپاس شده است.

    پیش فرض دوره آموزش swift - درس ۱۳ : برنامه نویسی شی گرا و کلاس ها - بخش اول

    با سلام و عرض ادب

    اگر به دنیای پیرامونمان بنگریم, پر از اشیایی می بینیم که روزانه با آنها سر و کار داریم, این اشیا چه جاندار باشند مانند انسان ها یا حیوان ها و چه بی جان مانند اتومبیل ها, کامپیوتر ها یا موبایل ها, هر یک صفاتی دارند مانند اندازه, شکل, رنگ یا وزن . و هر یک نیز رفتار هایی دارند مانند حرکت اتومبیل, پرواز هواپیما و ...

    در برنامه نویسی شی گرا, اشیای پیرامون خودمان را با کلاس ها معرفی می کنیم. اتومبیل, دانشجو, موبایل ها را به عنوان یک کلاس معرفی می کنیم. هر کلاس دارای تعدادی داده به نام خاصیت هستند و تعدادی رفتار که شی انجام می دهد به نام متد معرفی می شود. به طور مثال در کلاس مربوط به دانشجویان, کل گروه دانشجویان یک کلاس هستند و هر یک از دانشجو ها که دارای صفحاتی مثل نام و نام خانوادگی, شماره دانشجویی و ... به عنوان یک object شناسایی می شوند.

    در مثال پیش رو ما یک کلاس تعریف می کنیم که مربوط به وسایل نقلیه است

    کد:
    class vehicle { }
    خوب هر وسیله نقلیه ای نخست یک اسم, رنگ, میزان مصرفی کیلومتر (odometer) , تعداد چرخ, نوع موتور . ... دارد که به عنوان خصوصیات آن شناخته می شوند

    درون کلاس ما این خصوصیات را معرفی می کنیم

    کد:
    class Vehicle { var engine = "4 cylinder" var color = "Black" var odometer = 0 }
    برای هر خاصیت, یک مقدار پیش فرض نیز در نظر گرفتیم. در ادامه از پروسه Initialization سوئیف برای متد ورودی داده ها استفاده می کنیم. در اینجا می گوییم که بخش های مربوط به موتور و رنگ می بایست با ورودی از نوع String باشند و مقدار کیلومتر نیز از نوع Int و البته در ادامه آن یک Initialization خالی نیز تعریف می کنیم که اگر از آن متد استفاده شوند, خصوصیت ها از داده های پیش فرض استفاده کند


    کد:
    class Vehicle {
        var engine = "4 cylinder"
        var color = "Black"
        var odometer = 0
        
        
        
     init (engine: String, color: String, odometer: Int) {
            self.engine = engine
            self.color = color
            self.odometer = odometer
        
        init () {
            
        }
        
        
    }
    در Initialization با دستور ها به برنامه گفتیم که به جای داده های پیش فراض, از اطلاعات وارد شده این سه داده استفاده کن. از اونجا که واژه های مثل engine یا color دقیقا یکی با داده های پیش فرض هستند. از
    کد:
    self.
    استفاده کردیم

    حال می توانیم که object های خودمان را معرفی کنیم. به طور مثال در اینجا دو اتومبیل را با استفاده از کلاس هایمان معرفی می کنیم

    کد:
    class Vehicle { var engine = "4 cylinder" var color = "Black" var odometer = 0 init (engine: String, color: String, odometer: Int) { self.engine = engine self.color = color self.odometer = odometer init () { } } var mercedesBenzS500 = Vehicle(engine: " 8 cylinder", color: "White", odometer: 500) var BMW750 = Vehicle(engine: " 8 cylinder", color: "Royal Blue", odometer: 200
    برای پرینت کردن نتایج هم کافیست از دستور های زیر استفاده کنیم

    کد:
    print(mercedesBenzS500.engine) print(BMW750.color) print(BMW750.odometer)
    اگر اتومبیلی با اطلاعات پیش فرض بخواهیم کافی است از دستور زیر استفاده کنیم

    کد:
    var Samand = Vehicle() print(Samand.color)
    در درس بعدی بیشتر پیرامون کلاس ها صحبت می کنیم

    i-phone.ir
    The Best or Nothing



    Twitter : Rouzbeh7000

  2. 2 کاربر زیر از roozbeh7000 عزیز به خاطر این پست مفید سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 24-05-2016, 11:08 AM
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 23-05-2016, 06:06 AM
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 17-05-2016, 03:09 AM
  4. دوره آموزش swift - درس ۷ : حلقه For و آرایه
    توسط roozbeh7000 در انجمن آموزش ها
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 09-05-2016, 05:20 AM
  5. دوره آموزش swift - درس ۳: ساخت اولین اپلیکیشن
    توسط roozbeh7000 در انجمن آموزش ها
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 08-04-2016, 02:53 AM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات سایت
لینک دوستان
درباره سایت
انجمن تخصصی آيفون در سال ۲۰۰۷ با عرضه‌ی اولين نسل گجت‌های iOS اپل فعاليت خود را آغاز نمود. مفتخر هستيم که تا اين لحظه پيشتاز خدمت رسانی به کاربران ايرانی محصولات اپل باشيم.

اکنون ساعت 08:54 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.