تاریخ امروز :
iOS
macOS
Xcode
iTunes
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: دوره آموزش swift - درس ۴: آشنایی با function و conditions

  1. #1
    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    محل سکونت
    Germany
    نوشته ها
    11,541
    ورژن iOS
    10.3
    ورژن Mac
    10.12.4
    سپاس
    14,686
    از این کاربر 83,024 بار در 14,014 ارسال سپاس شده است.

    پیش فرض دوره آموزش swift - درس ۴: آشنایی با function و conditions

    با سلام و عرض ادب
    در درس امروز نخست پیرامون دستور if و else که دستورات شرطی هستند صحبت خواهیم کرد و سپس به به موضوع تابع یا همان function می پردازیم

    دستورات شرطی یکی از اصلی ترین بخش هایی که ما همیشه با آنها سر کار داریم, به طور مثال در یک بازی دو نفره ما می گوییم که اگر امتیار هر کدام از بازیکنان بیشتر شد پیغامی مبنی پیروزی باید در صفحه نمایش نشان داده شود.

    برای اینکار نخست امتیاز های دو بازیکن را در قالب دو متغیر معرفی می کنیم و سپس می گوییم اگر امتیاز امتیاز بازیکن A از بیشتر شد در صفحه نمایش بنویس که Player A wins وگرنه بنویس Player B wins

    کد:
    var playerA = 100 var playerB = 120 if playerA > playerB { print("Player A wins") } else { print("Player B wins") }
    می تون حتی بعد از else , یک if دیگر نیز تعریف کرد. یعنی می گوییم اگر بازیکن A اول شد بنویس Player A wins وگرنه بنویس Player B wins و باز وگرنه اگر امتیاز آنها مساوی شد بنویس بازی مساوی شد. اما در این حالت می بایست تمامی else ها به صورت else if نوشته شود

    کد:
    var playerA = 100 var playerB = 100 if playerA > playerB { print("Player A wins") } else if playerA < playerB { print("Player B wins") } else if playerA == playerB { print("The game is at standstill!!!") }
    مثالی دیگر می زنیم :
    به طور مثال موجودی بانک ما 10000 یورو است و قیمت خرید یک آیپد پرو, 1199.00 یورو است, ما با یک دستور ساده خواهیم گفت که می توانیم خرید کنیم یا خیر. این نکته رو توجه داشته باشید که موجودی بانک می بایست به صورت یک متغیر نوع Double معرفی شود ( امیدوارم متغیر ها رو خوانده باشید ) زیرا نیاز مند یک عدد اعشاری خواهیم بود . بنابراین هنگام معرفی حساب بانکی , متفیر می بایست با اعشار مشخص شود که سوئیفت به صورت پیشفرض آنرا به صورت Double تشخیص دهد ( این مورد در سوئیف به صورت اتوماتیک انجام می شود). اما در این مثال برای اشاره به موضوعی حساب بانکی را به صورت int نشان می دهیم یعنی بدون اعشار

    کد:
    var ‌bankAccount = 10000 var ipadPro = 1199.00 if Double(‌bankAccount) >= ipadPro { print("I will purchase the new iPad ") } else { print("Not Now, lets become more rich") }
    همانطور که می بنینید حساب بانکی به صورت int ( بدون اعشار ) و آیپد پرو به صورت double (با اعشار) معرفی شده است. وقتی می گوییم اگر قیمت آیپد پرو مساوی یا کمتر حساب بانکی است باید این دو متغیر از یک جنس باشد ( هر دو int یا double ), اما حالا نیستند. بنابراین در دستور if , حساب بانکی را در یک پرانتز قرار می دهیم و double را قبل از آن می گذاریم, در این حالت در if , جنس حساب بانکی به double تغییر پیدا می کند.



    حال در به موضوع تابع می رسیم.
    در برنامه نویسی اصطلاحی به نام dry stands وجود دارید, این اصطلاح زمانی به کار برده می شود که برنامه نویس دائم کد خود را تکرار می کند و این اصلا خوب نیست. برای جلوگیری از این اتفاق, از function ها استفاده می کنیم
    به طور پیش فرض function ها به صورت زیر نوشته می شود

    کد:
    func test(){ print("This is a test") }
    در این حالت هر زمان که می خواستید که This is a test نوشته شود لازم نیست که کل دستور را بنویسید و فقط تابع را فرا می خوانید

    کد:
    test()
    حال به مثال اولی بر می گردیم پیرامون امتیاز بازیگر ها و برنده ها. به این نکته توجه داشته باشید که درون پرانتز در دستور function می توان متغیر هم معرفی کرد که در واقع یک پکیج کامل داشته باشیم. به مثال زیر پیرامون بازیکن دقت کنید

    کد:
    func playersScore(playerA: Int, PlayerB: Int){ if playerA > PlayerB { print("Player A Wins") } else if PlayerB < playerA { print("Player B Wins") } else { print("The game is at standstill!!!") } }
    فرض کنید که تمامی المان ها در بازی ساخته شده است و بازی به راحتی اجرا می شود, برای پایان بازی این تابع را قرار می دهید که که نتیجه کار مشخص شود. برای فراخواندن این مدل تایع ها که خود دارای متغیر هستند می باید به روش زیر دستور نوشت

    دستور در واقع به شکل زیر است

    کد:
    playersScore(PlayerA : 500, PlayerB : 320)
    اما برای راحتی کار می توان گزینه اول را ننوشت (playerA) اما باید گزینه playerB را حتما نوشت. امتیاز ها نیز در هنگام فراخواند تابع نوشته می شود

    کد:
    playersScore(500, PlayerB : 320)

    در درس بعدی, دومین اپلیکیشن را خواهیم ساخت. اما اینبار خود کاربران بیشتر در نوشتن سهیم خواهند بود
    i-phone.ir
    The Best or Nothing



    Twitter : Rouzbeh7000

  2. 3 کاربر زیر از roozbeh7000 عزیز به خاطر این پست مفید سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دانلود برنامه swift
    توسط Ihamidrz در انجمن سوالات و مشکلات
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 17-06-2017, 01:04 PM
  2. دوره آموزش swift - درس ۲ : آشنایی مختصری با App layout
    توسط roozbeh7000 در انجمن آموزش ها
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 29-04-2016, 07:11 PM
  3. دوره آموزش swift - درس ۳: ساخت اولین اپلیکیشن
    توسط roozbeh7000 در انجمن آموزش ها
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 08-04-2016, 02:53 AM
  4. نسخه نهایی Xcode 7 با پشتیبانی از swift 2 و watch os 2 منتشر شد
    توسط roozbeh7000 در انجمن نسخه های فاینال SDK
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 21-01-2016, 02:46 PM
  5. کتاب آموزشی اپل برای زبان برنامه نویسی Swift
    توسط iAlireza در انجمن مقالات مرتبط
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 14-01-2015, 03:27 PM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات سایت
لینک دوستان
درباره سایت
انجمن تخصصی آيفون در سال ۲۰۰۷ با عرضه‌ی اولين نسل گجت‌های iOS اپل فعاليت خود را آغاز نمود. مفتخر هستيم که تا اين لحظه پيشتاز خدمت رسانی به کاربران ايرانی محصولات اپل باشيم.

اکنون ساعت 07:42 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.